Barion Pixel

Ez + az

Tarol a Trenditudás a 10 évesek körében

 

Jó reggelt drága hallgatók! Remélem jól indult a napotok! Tegyük együtt még izgalmasabbá egy kicsit!
Itt ül velünk a stúdióban első meghívott vendégünk,
Erdősiné Vörös Ági, tanító, képességszövő,
a Trenditudás megálmodója és alapítója.

Ági, honnan jött az elnevezés, mi bujkál a Trenditudás mögött?

Sziasztok, nagyon örülök, hogy itt lehetek!
Kétfelől közelíteném meg a kérdést.

Manapság lépten-nyomon trendi dolgokba botlik az ember, a trendiség ott van a levegőben. Trendi telefon, trendi ruhák, trendi autók, trendi utazások. Miért ne lehetne a tudásunk is trendi? Miért ne lehetnénk arra büszkék, hogy valamiben kitűnünk a többiek közül, valamiben többet tudunk, mint mások? Hogy egy bizonyos területen elképesztően tájékozottak és képzettek vagyunk, és ezt másoknak is szívesen megmutatjuk. Mert ez trendi.

A másik gondolat, ami vezérelt, az abszolút a gyerekekkel való tapasztalásomból ered. Először saját gyerekeim által jöttem rá arra, ami a későbbi munkám során is beigazolódott.
Hogy a megszerzett tudás nem mindig elég, hogy a klasszikus értelemben vett
 tudás megszerzéséhez egy másfajta tudásra van szükség.
Ennek kulcsa a tanuláshoz nélkülözhetetlen képességek csiszolásában rejlik.
Hiszem, hogy minden gyermek értékes valamiben, legyen ez az ő szuperképessége. Ez viszont csak úgy tud kibontakozni, ha a többi képessége is rendben van.

Értem ezalatt a tanuláshoz nélkülözhetetlen képességeket, az életben való boldoguláshoz szükséges kompetenciákat, és ez bizony úgy tűnik manapság fontosabb, mint a kitűnő bizonyítvány. Minden arra mutat, ez lesz a trendi! 

Kiket céloztál meg ezzel az ötlettel?

A célcsoportom a 10 éves korosztály, és mindenki, aki az ő életükben fontos lehet, részesei a mindennapjaiknak. Elsősorban a szülők, nagyszülők, a tanáraik, és persze minden lelkes segítő ember, aki a gyerkőc életében jelen van.

Miért éppen ez a korosztály?

Egyrészt ők állnak legközelebb a szívemhez, másrészt ők tartanak abban az életszakaszban, amikor elsajátították az írás-olvasás-számolás minden csínját-bínját, legalábbis az alapkészségeket tekintve.

Ebből kifolyólag mindenféle csuda-dolgokra lehet őket rávenni, amiket további tanulmányaik során remekül tudnak kamatoztatni.
Lelkesek, jól motiválhatók, nyitottak, érdeklődőek és már kellőképpen önállóak is.

A szülők többsége csak felső tagozatban szembesül azzal, hogy gond van, gyorsan magántanárhoz, vagy éppen különböző tanfolyamokra viszik imádott csemetéjüket.
Miért ne előzhetnénk ezt meg?
Miért ne alapoznánk meg azt, hogy majd a megnövekedett terheket elbírja a gyerkőc?

 Hogyan kell ezt elképzelni a gyakorlatban?

A szülőknek olyan online tudásanyagokat szerkesztek, amik külön-külön koncentrálnak egy-egy képességterületre, furfangos feladványok, játékos megoldások bevetésével. Egy nap egy képesség, maximum fél órában megtornáztatjuk a gyermek tanulási képességeit. Hétfőn a figyelmét, kedden a logikáját, szerdán a nyelvi készségeit, csütörtökön a memóriáját, pénteken a kreativitását.

Szombaton elmélyülhet egy érdekes Nagy kérdésben, ami által bevezetést kap a tanulásmódszertan világába, trükkökkel, praktikákkal fűszerezve. A vasárnap pedig a társasjátékoké, amiket szintén képességterületenként csoportosítottam és ajánlom.
Mivel minden gyermeket szülei ismernek leginkább, a döntés az övék, hogy a gyermek önállóan szálljon szembe ezekkel a napi kis kihívásokkal, vagy ő is részt vesz a „buliban”.

A pedagógusokat pedig egy levélcsomag várja, egy egész tanévre elegendő, 36 levél, hetente egyszer. Ez egy összetettebb dolog, ahol egyrészt a képességek külön szerepet kapnak, másrészt már össze is érnek, mondhatnám, jól elbandáznak egymással.

Nem gondolod, hogy a mai világban erre nem tudnak időt szánni a szülők?

 Teljesen igazad van, hiszen manapság mindenki időhiánnyal küzd. Azt gondolom azonban, hogy ez semmiképpen sem elvesztegetett idő, hiszen ezen múlik a gyermekek boldogulása. Az idő nem lehet szempont, hiszen haszontalan dolgokra is áldozunk ettől jóval többet. Ha egy szülőnek nincs napi fél órája gyermekére, megérdemli, hogy később rázuhanjanak a problémák!

És hogy fér ez bele egy túlterhelt pedagógus életébe?

Egyetértek, manapság valóban nem könnyű a pedagógusoknak helyt állni. De ha becsukják maguk mögött az ajtót, és elkezdődik az óra, csak rajtuk áll, mit hoznak ki belőle. Amiben én segíteni tudok, hogy megspórolom számukra az időt és energiát, amit azzal töltenének, hogy érdekes-mókás megoldások után kutatnak.

A mindennapi játékos kihívások és a heti levelek mellett mit tartogat még a Trenditudás?

Nagyon fontosnak tartom a fizikai kötődést, ezért Trenditudás Kuckómban rendszeres társasparti foglalkozásaimon várom a családokat együtt játszásra, ahol alkalom nyílik a tapasztalatok megosztására, véleményeket és érzéseket cserélünk, és szívesen segítek a szülőknek abban, hogy az otthoni játékélmény is maradandó legyen.

Negyedévente kerül sor a Trenditudás-nap élő rendezvényünkre, ahol interaktív workshop keretein belül ízleljük meg együtt a családokkal a Trenditudás esszenciáját, amit egy egyedi utánkövető programban otthon is alkalmazhatnak.

Nyáron „bentlakásos” táboromban várom a gyerekeket, ahol laza vakáció-feelingben próbáljuk ki mindezt.

Adventi és vakációs csomagom pedig szezonális ötleteket ad a szülőknek, hogyan töltsenek ebben az időszakban is minőségi időt gyermekeikkel.

 Ági, megismertük a Trenditudás küldetését, azt, hogy miben tudsz te segíteni a szülőknek, pedagógusoknak.
Mondanál egy pár szót arról, ki is áll mindezek mögött?
Mit kell tudni rólad?

 Nem vagyok gyógypedagógus, logopédus, nincs fejlesztőpedagógus diplomám.
Tanító vagyok, képességszövő, három immár felnőtt gyermek édesanyja.
Színes világban élek, a gyerekekkel való kapcsolataimat is állandóan színesítem.

Tanítói pályafutásom alatt mindig is érdekelt, hogyan tudják a gyerekek lehetőségeiket kihasználni, hogyan válhat számukra a tanulás izgalmas kihívássá. Több, mint 25 éve kutatom és alkalmazom az élménypedagógia módszereit, e tapasztalat alapján született meg egy gyűjtemény, mely tudásanyagaim alapját képezi. 

Általános iskolai tanítóként, házitanítóként, magánnapközi és magántanulócsoport vezetőjeként és mentoraként kipróbáltam és megtapasztaltam, hogyan válhat a tanulási-megismerési folyamat élménnyé.

 Nem a tantárgyakra fókuszálok, hanem a képességekre.

Játékos programcsomagjaim által megmutatom, hogyan tud felelős szülőként minőségi időt eltölteni gyermekével mindenki, aki ezt fontosnak tartja, miközben a gyerkőc tanulási képességeit együtt turbózzuk fel úgy, hogy a felső tagozat kapujában magabiztosan vegye az akadályokat. Hiszem, hogy így lesz egyre több Trendi Szülő közöttünk!

 Ha egyetlen tanácsot adhatnál a szülőknek, mi lenne az?

Szülőként hajlamosak vagyunk magunkat okolni, he nem működnek a dolgok! Azt üzenem mindenkinek, nem bennetek van a hiba, csak sokszor nem tudjátok, hogyan is kellene csinálni!
Nekem is közel harminc évembe került, míg saját gyermekeim és tanítványaim által végigcsináltam és láttam, hogy működik.

Ti most kezetekbe vehetitek mindezt, hiszen a legfontosabb számotokra a gyermeketek! Akik kipróbálták, végigcsinálták, már egy pár hét leforgása után sikerekről számoltak be, akik pedig kitartóan belefektették az energiát, látványos fejlődést mutattak.
Ez az energiabefektetés napi szinten nem elérhetetlen, hisz 20-30 percről beszélünk, de hosszú távon kamatos kamattal igazolja majd azt, hogy jó dolgot tettetek.
A boldog, kiegyensúlyozott, érzelmileg stabil, fejlett készségekkel rendelkező gyermek minden szülő álma!

Ja, és játsszatok! Játsszatok minden nap! Semmi nem tud annyit, mint egy jól megválasztott játék, és az élménymorzsák, amikből később az emlékek lesznek, ők is így gyülekeznek!

 Azt hiszem ez egy igazán jó végszó! Ági köszönjük, hogy velünk voltál, sok sikert kívánunk a Trenditudásnak, reméljük minél több szülőnél, pedagógusnál célba talál az, amit megálmodtál és megvalósítottál!

 Köszönöm a meghívást, élményekkel teli szép napot kívánok mindenkinek!

u.i.: stúdión kívül….

  • Basszus Ági, ez nagyon tetszik! Tudsz esetleg ajánlani valamit, amivel mindezt rögtön ki is próbálhatnám otthon a lányommal?
  • Persze, A Nagy Trendi Utazás ebook-ban egy hétre való ízelítőt találsz, naponta 7 ötlettel, persze képességek szerint. Nyomtatható melléklettel, úgyhogy kínáld meg vele nyugodtan a lányodat, de el ne felejtsd a közös időt, próbáljátok ki a játékokat!
  • Köszi, ez nagyon klassz! Hogy jutok hozzá?

 

Itt mindent megtalálsz!

Jó szórakozást!

 

tudás trendi

Megosztás

Hasonló bejegyzések

felső tagozat

Tuti belépő a felső tagozatra

tavaszi szünet

7 játékötlet a tavaszi szünetre, HÚSVÉTI kavalkádban

7 játékötlet a tavaszi szünetre, tekintettel a képességekre, HÚSVÉTI kavalkádban
iskola

Iskola? Nem megyek! De miért?

Okok és vélemények arról, miért nem szeretnek a gyerekek iskolába járni.

Ki írja a bejegyzéseket?

Erdősiné Vörös Ágnes

Tanító, képességszövő

A Trenditudás megalkotója

Üdvözöllek a blogomon!
Mottóm: Csiszold a gyermek képességeit külön, hogy tökéletesen működjenek együtt!

Kedvenc bejegyzéseim

Bevezetés a trenditudás világába

Igényeld ingyen: 10 oldalas módszertan, amivel játékosan és hatékonyan csiszolhatod csemetéd képességeit
Ingyenes

Trenditudás csoport

Szeretettel várunk zárt Facebook csoportunkban, ahol egy remek közösség vár és számtalan hasznos témát, ötletet osztunk meg rendszeresen.

A Nagy Trendi utazás e-book

Ismerd meg ezt a 94 oldalas e-bookot, amit úgy állítottunk össze, hogy minden nap egy tanulási képességterületre koncentrálva váltják egymást, edzik gyermeked figyelmét, logikáját, nyelvi készségeit, memóriáját, kreativitását.

Várj! Ne menj el üres kézzel!

Töltsd le a 10 oldalas képességszövő módszertant és csiszold csemetéd képességeit játékosan.