Barion Pixel

Egyéb kategória, Ez + az

Tuti belépő a felső tagozatra

Avagy 3 titkos összetevő, amit csemetéd is díjazni fog

 

 

„Biztos, hogy megpróbáljuk a hatosztályos felvételit, olyan okos a gyerek, jól tanul, szinte csak ötösei vannak!”

Oly sok szülőtől hallom ezt, tényleg csak ennyi lenne?
Tényleg csak ez számít?

Azt gondolom, messze nem.
Szerintem nem elég a kitűnő vagy majdnem kitűnő bizonyítvány, mert az csak arról ad bizonyságot, hogy a gyerkőc a suliban jól teljesít.
De mennyi minden kimarad az iskolában, amire szüksége lenne!

 

Még mindig nem tantárgy a legtöbb helyen a tanulásmódszertan, pedig anélkül nem megy. Honnan fogja tudni a gyerkőc, mi számára a legcélravezetőbb megoldás, ha majd minden nap több tonnányi leckéje lesz?

Még mindig csak kompetenciamérés előtt turbózzuk a képességeket, de miért? Hogyan fogja megtanulni azt, hogy nem adjuk fel az első két percben a gondolkodást? Hogyan fog figyelme, logikája, nyelvi készségei, memóriája kibontakozni? Hogyan látja majd meg mindenben a kreatív megoldásokat?

Még mindig nem jut idő a játékra, ami a legjobb tanítómester. Hogyan fogja előcsalogatni rejtett képességeit, hogyan fogja kezelni a kudarcot, hogyan válnak társas kapcsolatai egyre erősebbé, és hogyan ismeri meg igazán önmagát, ha nem játszik eleget?

Ezek azok a dolgok, amik a gyerkőc személyiségét, képességeit, kompetenciáit és tudását olyan szintre emelik, amik birtokában bátran nekivághat a megmérettetéseknek.

 

Szeptemberben lépten-nyomon belebotlik az ember azokba a hirdetésekbe, ahol a gyermekek fejlesztése van a fókuszban.
Sok tanulóklub azzal a felvezető szöveggel hirdet módszertani tanfolyamokat, hogy az alsó tagozat feladata a tanulási képességek megalapozása, vélhetőleg ez meg is történik, erre lehet aztán ötödikben bátran ráépíteni egy tanulásmódszertani tréninget.

Hmmm…
Valóban ez lenne az ideális, de azt gondolom a helyzet nem ennyire egyszerű. Az oktatás szó eredetét figyelembe véve az educare (kiképzés, formázás) és educere (kihúzás, kivezetés) együttesen hozhatja meg a várt eredményt. Ha gyermekünk kiegyensúlyozott, boldog előmenetele a cél, bizony rá kell segítenünk minkét folyamatra!

Az én pedagógiámban az a cél, hogy a gyermek jól érezze magát abban a folyamatban, amiben fejlődik is.

 

Ehhez számomra, és most már sok kis tanítványom szülei szerint is, 3 titkos összetevőre van szükség,
amit a gyerekek is díjaznak.

         

 

  1. Mi lehet az, ami a személyiséget és a képességeket leginkább építi?
  2. Mi lehet az, ami megismerteti a gyerekekkel a gondolkodás örömét?
  3. Mi lehet az, ami erősíti a gyerekek anyanyelvi és matematikai tudását, olyan tanulási trükkökkel, technikákkal kiegészítve, amelyeket korosztályonként igazítunk a gyerekek tanulási folyamatához. Szépen építkezve, egyre jobban és jobban belemélyedve.

Ezek olyan egyszerűen beépíthető dolgok a mindennapokba, ha tényleg azt gondoljuk, hogy szükségesek.

Akár lelkes szülőként, nagyszülőként, akik áldozni tudnak és akarnak erre az idejükből,
és az otthoni környezetben ezt megoldják.

Tudom, és már szinte hallom is, hogy ezt nem lehet, képtelenség mindenre időt szakítani. Először legyen meg a lecke, a tanulás, utána meg már senkinek nincs hozzá kedve.
Engedjétek meg, hogy itt megosszam veletek egy kedves szülő véleményét!

„Amikor elkezdtük az egészet, Illés irtózott tőle, hogy megint tanulni kell. Aztán mikor megcsináltuk az anyagot, azt kérdezte:Ennyi? Ez volt a tanulás?
Pedig volt abban minden, magyar és matek is.

Rájött, hogy a tabletet nem csak játékra lehet használni, a Google a barátunk lett, nagyon sokat olvasott könyvekből is. A fejtörős feladványokat mi, szülők is élvezettel csináltuk, így a gyerekek is egészen másképp álltak hozzá.

Nem tanulás volt, hanem szórakozás! Főleg, ha ők valamit jobban tudtak, mint mi.
(Itt derült ki számomra, hogy a tesó is simán bekapcsolódott az eredetileg Illésnek szánt programba.)
Társasozni nagyon szeretünk, néhány társast az ajánlásodra meg is vettünk.

Szóval összességében nagyon hasznosnak, kreatívnak és érdekesnek tartottuk az egészet, és ami a legfontosabb szerintem, hogy átformálta a gyerek gondolkodását a tanulásról.Azt még hozzá kell tegyem, hogy mi is nagyon elfoglaltak vagyunk, nem igazán tudtuk ezt a mindennapokba beépíteni.

Így lett egy héten egyszer a szerda ennek a napja, amolyan szuper szerda, amikor egészen másképp tanultunk. Így lett a hetirendünk része, amit a gyerekek (és mi is) mindig nagyon vártunk.”

 

Átélheti mindezt gyermeked úgyis, ha megkeresitek a megfelelő helyet,
a megfelelő programmal és a megfelelő szakemberrel, aki végigviszi őt ezen a folyamaton.

Azt gondolom, az általam szervezett foglalkozások különlegessége, hogy hagyunk időt mindenre, a gyerekek és én, több hónapon át segítünk egymásnak, mindent áthat a játékosság, és mikrocsoportos (3-5 fő) jellege miatt az egyéni igényekre is tudunk figyelni.

Bár Bill Gates szerint a mesterséges intelligencia megoldhatja a tanárhiányt, a chatbotok hamarabb képesek megtanítani a gyerekeket írni-olvasni, az AI hamarosan megjelenhet az osztálytermekben is, én mégis azt gondolom, egy kedves tanító nénit, egy remek tanárt nem lehet pótolni.

És amit ők sem tudnak becsempészni, azt nekünk kell megteremteni gyermekeinknek. Nekünk szülőknek, segítő szakembereknek, egymásra odafigyelő közösségeknek.

Eric Hanushek, a Stanford Egyetem főmunkatársa, az oktatás gazdasági elemzésével foglalkozó kutató szerint a gazdaság növekedésével a munkaerőpiac és a munkakörök is teljesen átalakulnak. A munkaadók olyan alkalmazottakat keresnek, akik több készség birtokában vannak. Nekik többet is fizetnek.

S bár mondhatod azt, hogy egy 10 év körüli gyermek esetében ez még nem téma, de hidd el, időben elkezdeni a dolgokat mindig kifizetődőbb és eredményesebb!

Ha gyermeked rendszeresen játszik, ha napi szinten találkozik csalafinta-furfangos-elgondolkodtató feladványokkal, ha megismeri a tanulást segítő fortélyokat és technikákat, minden esélye meglesz arra, hogy a tanulást örömteli megismerési folyamatként élje meg, ami hozzásegíti őt a boldog boldoguláshoz.

 

Ha még ma belevágnátok, szívesen ajánlom figyelmedbe
a Trenditudás ingyenes lehetőségeit!

Ha szívesen csatlakoznál egy közösséghez, ahol további ötleteket meríthetsz a témában,
várunk Facebook csoportunkban!

Ha ismersz bárkit a környezetedben, akit érdekelhet mindez,
köszönöm, ha megosztod vele ezt a bejegyzést!

Megosztás

Hasonló bejegyzések

trenditudás nap

7 x 7 gondolat egy konferencia margójára

tavaszi szünet

7 játékötlet a tavaszi szünetre, HÚSVÉTI kavalkádban

7 játékötlet a tavaszi szünetre, tekintettel a képességekre, HÚSVÉTI kavalkádban
iskola

Iskola? Nem megyek! De miért?

Okok és vélemények arról, miért nem szeretnek a gyerekek iskolába járni.

Ki írja a bejegyzéseket?

Erdősiné Vörös Ágnes

Tanító, képességszövő

A Trenditudás megalkotója

Üdvözöllek a blogomon!
Mottóm: Csiszold a gyermek képességeit külön, hogy tökéletesen működjenek együtt!

Kedvenc bejegyzéseim

Bevezetés a trenditudás világába

Igényeld ingyen: 10 oldalas módszertan, amivel játékosan és hatékonyan csiszolhatod csemetéd képességeit
Ingyenes

Trenditudás csoport

Szeretettel várunk zárt Facebook csoportunkban, ahol egy remek közösség vár és számtalan hasznos témát, ötletet osztunk meg rendszeresen.

A Nagy Trendi utazás e-book

Ismerd meg ezt a 94 oldalas e-bookot, amit úgy állítottunk össze, hogy minden nap egy tanulási képességterületre koncentrálva váltják egymást, edzik gyermeked figyelmét, logikáját, nyelvi készségeit, memóriáját, kreativitását.

Várj! Ne menj el üres kézzel!

Töltsd le a 10 oldalas képességszövő módszertant és csiszold csemetéd képességeit játékosan.